לקראת טראנסאלפ 2011

יום שבת, 27 בנובמבר 2010

בדרך לטראנס אלפ 2011 וגם מתכון למרק שעועית

אז כפי שצפיתי לעלות שוב על האופניים יום למחרת רכיבה של כמה שעות זה החלק היותר קשה ועל זה צריך יהיה לעבוד באופן אינטנסיבי. רגיל הייתי שאימון רכיבה מתקיים רק בשבתות ולכן לא יצא לי מזה זמן רב לרכב יום אחרי יום. טוב סה"כ עבר לא רע. עשינו כ - 85 ק"מ של רכיבה לא רעה עם עליות של הראל, יער הנשיא משני צדדיו וחזרה לראשון דרך לטרון. הרגשתי טוב בעליה ליער הנשיא ובתור אימון עליתי על הפלטה הגדולה כל הדרך ובקאדנס סביר, כאשר בחלק האחרון של העליה עליתי לעמידה תוך כדי דחיפה קדימה והדופק לא משתולל, הלך ממש חלק והייתי מרוצה.

כפי שסיפרתי לכם אתמול הכנתי מרק שעועית ויצא טעים משהו, אבל חבר'ה, כנראה שה לא הכי מתאים לפני יום רכיבה. ואולי כן? בכל אופן מאחר ויצא טעים מאוד, הנה המתכון:

1/2 ק"ג שעועית לבנה קטנה-להשרות כל הלילה במים (רצוי להחליף את המים מידי פעם). 
2-3 גזרים קצוצים קוביות קטנות ככל האפשר.
בצל גדול קצוץ דק.
2 גבעולי סלרי קצוצים לאותו הגודל.
החלק הלבן של כרישה אחת-קצוצה דק.
3-4 שיני שום קצוצים (אני שמתי קצת יותר לפי הטעם)
אני הוספתי גם פלפל ירוק חריף קצוץ דק.
את כל הירקות מאדים מספר דקות בשמן זית בתוך סיר גדול וכבד. מוסיפים קופסה גדולה של עגבניות מרוסקות וממשיכים לאדות עוד מספר דקות תוך כדי בחישה כל הזמן. לזה מוסיפים 2 כפות גדושות של אבקת מרק עוף/בשר וכן 2-3 גבעולי רוזמרין. לא לשכוח להוציאם לאחר בישול של כ - 20 דקות אחרת הם מתפזרים בכל הסיר וזה לא אסתטי. לתבל במלח גס (לא להגזים כי גם אבקת המרק מלוחה).
לאחר האידוי, שסה"כ לא יעלה על 5-6 דקות מוסיפים את השעועית שהשרנו במים ומכסים במים רותחים עד לגובה של כ-5 ס"מ מעל השעועית. מבשלים במשך כשעה וחצי שעתיים עד שהשעועית רכה. מוציאים כשליש מהסיר לבלנדר טוחנים ומחזירים לסיר לבישול נוסף על אש קטנה תוך כדי בחישה מעת לעת כדי שהשעועית לא תישרף. ניתן להשתמש גם במוט בלנדר רק צריך לשים לב שכל הסיר לא יהפוך לדייסה. בזמן הבישול הנוסף הכנסתי לסיר גם מספר נקניקיות ושני קבנוסים חתוכים לקוביות של כס"מ ס"מ וחצי לשיפור הטעם וגם מוסיף לתוכן (לא חובה)
להגיש חם מאוד לאחר בזיקה קלה של שמן זית מעל וקליפות פרמזן.

תגידו לי אם לא מעדן ליום חורף קר. מתי יגיע כבר יום שכזה? מקווה שלא נתפוס אותו באלפים בזמן הטראס אלפ שלנו.

אז חזרה לאימון היום, רכבתי עם כל הקבוצה הרגילה שלנו אבל בהראל נפרדנו ויחד עם דוד, צביקה ועינת המשכנו לכיוון יער הנשיא וצומת שמשון. מדוד אני מנסה ללמוד את הרוגע והביטחון שאפשר לעשות את זה. עוד אספר רבות על הבחור הזה. לאחרונה הוא עשה את ריצת האולטרא בקטגוריה של 100 מייל וסיים לאחר כ-22 שעות במקום השלישי. אולי הוא לא הכי מהיר אבל יש לו סיבולת של פיל אפריקאי. הוא יודע שלא צריך לרוץ מהר. הוא שומר על הקצב האישי שלו וממשיך וממשיך וממשיך עד למטרה. היום הלכתי בשיטה שלו וזה עובד נהדר. לא לדחוף בעליות לעלות מתון בקצב אחיד. עלינו ליער הנשיא תוך כדי פטפוט כמעט עד לסוף העליה ופתאום דוד אומר לי תראה דיברנו ואנחנו כבר למעלה מבלי שהרגשנו. הוא מתאמן לישראמן באילת בעוד כחודש והוא משמש לי בינתיים פרטנר מצויין לאימונים שאני צריך כרגע. עוד ועוד נפח כדי להרגיל את הגוף לשבת באוכף זמן ארוך וגם עליות כאלה ואחרות מבלי להשתגע.
בשבוע הבא נדברנו לעלות את נס הרים כדי להתחיל לחוש עליות קצת יותר תלולות וארוכות.

בדרך חזרה פגשתי שת שי פיפמן, אלוף טריאתלון גדול בזמנו עוד לפני האלתרמנים. הוא הוביל ומאמן קבוצת רכיבה. נדברנו והחלפנו טלפונים כדי לבדוק אם יש מקום וכדאי להתאמן במחיצתו עם אחת מקבוצותיו. צריך לראות שתהיה קבוצה שמתאימה לי כי אינני מתכוון לרוץ אחרי קבוצת צעירים בקצב מטורף שאיננו מתאים לי.

זהו בינתיים. תהנו ממרק השעועית וספרו לי איך היה.