לקראת טראנסאלפ 2011

יום שישי, 26 בנובמבר 2010

בדרך לטראנס אלפ 2011

התחיל להיות די קריר בבקרים. בשש ועשרים הייתי כבר בקאנטרי, בתוכנית שלי להיום שלוש פעמים פלמחים. קצב סביר עם קצת דחיפה בעליות. ביציאה מהקאנטרי חיכו הרצים בקוצר רוח כי לא היו הרבה משתתפים לריצת הבוקר הרגילה שלנו. החבר'ה נסעו ברובם לבודפשט לסוף שבוע, כך שפגשתי את מאיר "הנמר" ואת יעקב האידישי. מאיר עשה את מרוץ אייל ב - 1:12 זה כבר לא בליגה שלי, בעצם שלך רובנו, למרות שתמיד הוא מזכיר לי שהוא בסה"כ חימום לרומנים. החימום הזה כבר לא מה שהיה פעם. נשרכתי הרבה אחריו במרוץ אייל. מאיר ויעקב יצאו לציר הנפט כמידי יום שישי. הם יעשו כנראה 7 ק"מ שכולם חול ועליות שטרם הוחזרו בהסדר השלום האחרון. אולי ביבי יעשה עמנו חסד ויחזיר את העליות האלה, בעיקר את האחרונה שבהם. מסלול קשה מאוד.
הכנתי את הכנותיי האחרונות, לבוש בדיקת האופניים וכו' ויצאתי לכיוון פלמחים. קריר, אמרתי כבר? בירידות, למרות שהן מתונות מרגישים את האוויר הקר החודר מבעד לחולצה הדקיקה. אני סובל מהקור ואתחיל להתלבש קצת יותר חורפי ברכיבות הבוקר. החלטתי לעשות היום 3 פעמים פלמחים שזה מסתכם בכ - 68 ק"מ ולראות איך מחר עולים שוב על האופניים לכיוון המשולש עם כל החבורה הרגילה. נדמה לי שזה יהיה אחד מהקשיים בטראנס אלפ, כך היה גם ברוכב ישראל, היכולת לקום למחרת ושוב לצאת לרכיבה.
די מבאס לרכב לבד. אינני רגיל לכך, תמיד אנחנו רוכבים בקבוצה וזה לגמרי אחרת.
החלק המישורי מהנה ולאחר חימום קל התחלתי להאיץ קצת עד דופק די יציב של כ - 120 והרכיבה די כיפית. בעליות לפני הקיבוץ דחפתי קצת קדימה תוך כדי עמידה כשאני שומר על המהירות שלא תרד יותר מידי. הדופק מזנק ל -140 אבל אני די מרוצה מהקצב ומכך שאני לא מתנשף יותר מידי. לאחר הסיבוב בים אני חוזר ומטפס למחנה חיל האוויר. שוב אני מנסה לדחוף קדימה תוך שמירה על קאדנס גבוה ככל האפשר ומגלה שהעליה חולפת מהר. זה מוצא חן בעיניי ולאחר סיבוב ובוקר טוב לשומרי השער במחנה אני עושה עוד פעמיים את העליה מהצומת לשער המחנה. נראה לי בהבנה המעטה שלי באימון אופניים שהאימון הוא די טוב בתור התחלה.
מגיעים למישור לפני נטעים לאורך הכביש החדש של איקאה. אורך של כ - 5 ק"מ עם עליה מאוד מתונה של 1 עד 2 מעלות ואני מנסה לשמור לאורך כל הדרך על מהירות שלא תרד מ - 30 קמ"ש. זה די קשה ולקראת הצומת אני מרגיש את 4 הראשים שלי מתחילים להישרף. מחזיק עד הסוף ודי מרוצה מעצמי. התברר לי שבסיבובים הבאים כבר לא הצלחתי להחזיק והמהירות ירדה מתחת ל - 30 קמ"ש. נראה שעל חיזוק הרגליים אצטרך לעבוד חזק מאוד, אולי גם בחדר הכושר.
סה"כ עשיתי 68 ק"מ בשעתיים וחצי רצופות ובמהירות ממוצעת של קרוב ל -27 קמ"ש. לא משהו אבל מכאן אני מתחיל ונראה לאן נגיע. מה שכן מעודד זה הדופק הממוצע שהיה 128 וסה"כ הייתה רכיבה די מהנה עם פיקים לבינוני. קצת מתיחות בחדר הכושר וג'קוזי טוב ואחרי המקלחת המשכתי בסידורי יום השישי שלי. היום אני מבשל בפעם הראשונה מרק שעועית. אספר לכם מחר הוא הוא יצא.
מחר יוצאים מראשון למשולש, עולים להראל וייתכן שנמשיך לצומת שמשון וחזרה דרך לטרון, לאחר הפסקת הקפה המסורתית, שלא ניתן להחמיצה.
אז חבר'ה להשתמע בהמשך.